Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vind je wellicht antwoord op je vragen over de bestel- en retourprocedure.

Wil je meer weten over hamamdoeken, kijk dan bij de FAQ over onze hamamdoeken.

Meestgestelde vragen

Vóór 23.00 uur bestellen = dezelfde dag verzenden binnen Nederland. Over het algemeen is het dan de volgende dag in huis. Dit geldt overigens ook voor bestellingen op zaterdag en zondag (tot 19.00 uur). Deze bestellingen worden op zondagavond verzonden en op maandag bezorgd. DHL (pakketpost) bezorgt ook pakketjes op maandag.

Voor bestellingen buiten Nederland is de levertijd al snel 1-7 werkdagen na ontvangst van de betaling.

Retourneren is gratis binnen de bedenktijd van 14 dagen. Je mag een artikel passen en bekijken zoals je dat in een echte winkel zou doen. Zorg ervoor dat een artikel echt nieuw blijft.

Het enige wat je moet doen is het retourformulier invullen (die je ontvangt bij de zending), de retouren verpakken en het pakketje inleveren bij een DHL Parcelshop. Er zit er altijd eentje in de buurt. 


Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling betaalde.  

Het afhandelen van een geretourneerd artikel duurt gemiddeld een week. Momenteel is het erg druk, waardoor het ongeveer 10 dagen duurt voordat je retour is verwerkt.

Duurt het je te lang?Je kunt altijd contact met ons opnemen. Aarzel niet, we helpen je graag.

Bestellen

Als je een bepaald artikel wilt bestellen, dan klik je op de knop ‘meer info’. In dat scherm heb je vervolgens de mogelijkheid om gegevens zoals afmetingen, kleur en aantal in te voeren. Daarna klik je op ‘bestellen’ en het artikel wordt in de winkelwagen geplaatst.
Als je tijdens het winkelen wilt weten wat er zich in de winkelwagen bevindt, of je wilt de inhoud wijzigen, klik dan op ‘winkelwagen’. Zodra de bestelling compleet is, klik je op ‘bestelling plaatsen’. Op de daartoe bestemde plaatsen geef je e-mailadres, naam, factuuradres, bezorgadres en nadere contactgegevens op. Op het moment dat je op de knop ‘bestelling plaatsen’ klikt, wordt de bestelling bij ons geplaatst. De artikelen uit de bestelling zijn dan direct voor jou gereserveerd en kunnen niet meer door andere klanten worden besteld. Je ontvangt direct een orderbevestiging per e-mail met alle bestelgegevens.

ZusenZomer berekent voor het bezorgen van de bestelde artikelen in Nederland en België een kleine tegemoetkoming van € 2,50.

Bij bestellingen vanaf 35,- is de verzending gratis

Voor de tarieven voor de bezorging buiten Nederland en België, kun je terecht op onze pagina Klantenservice

Helaas is dit niet standaard mogelijk. 

Een bestelling kan in principe niet worden geannuleerd. ZusenZomer werkt samen met een logistieke partner, dat houdt in dat de orders direct door gaan. Alleen in het weekend zijn er wel mogelijkheden om de bestelling te annuleren. Indien de bestelling nog niet in behandeling is genomen, dan is het wellicht nog mogelijk de bestelling te annuleren. Neem daarom zo spoedig mogelijk contact op met ons, zodat wij actie kunnen ondernemen.  

De orderannulering zal per e-mail bevestigd worden. Indien de geannuleerde bestelling al is betaald, ontvang je het betaalde bedrag retour.

Ben je van gedachten veranderd? Wil je toch iets anders, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Wij kunnen dan de bestelling annuleren.

Ja. Je ontvangt een e-mail van de bestelling zodra deze is verzonden. Onderaan in deze e-mail staat een track&trace code van DHL. Deze is klikbaar, zodat je op de website van DHL kunt zien waar de bestelling zich bevindt. Let op: dit kan pas de volgende ochtend. Ook voor kleine pakketjes die verzonden zijn via brievenpost (ook DHL) is een track&trace beschikbaar. In principe worden deze pakketjes de volgende werkdag bezorgd in de brievenbus.

Ja. Tijdens het bestelproces kun je een ander afleveradres opgeven.

Nee, helaas kan dat nog niet. We zijn er wel mee bezig om dit te realiseren, maar vereist een speciaal proces in ons magazijn en webshop en is vooralsnog systeemtechnisch niet mogelijk.

Heb je over onze diensten en/of artikelen een klacht, suggestie of opmerking neem dan alsjeblieft contact met ons op door een e-mail te sturen aan info@ZusenZomer.nl. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen.