Veel gestelde vragen?

Hieronder vind je wellicht antwoord op je vragen over onze producten en bestel- en retourprocedure:

Vragen over de producten

Wat is een hamamdoek?

Een hamamdoek is een (meestal) katoenen doek met franjes die van oudsher gebruikt wordt in de Turkse badhuizen. Door de speciale katoen is het handig om om te slaan en af te drogen, omdat ze goed vocht opnemen. De doek droogt daarna snel weer. Heden ten dage worden de hamamdoeken voor allerlei doeleinden gebruikt. Ze zijn mooi, maar ook zeer lichtgewicht om mee te nemen op reis, naar strand, naar de boot, naar de spa, etc. Het formaat van de doeken is standaard 100 x 170 cm, exclusief de franjes. Uiteraard zijn er ook afwijkende maten (bijvoorbeeld, 100x185cm of XL-formaat van 215 x 160 cm).

Wat is het verschil tussen de hamamdoek Sol en Zomer?

De hamamdoeken zijn exact gelijk qua kwaliteit stof. Er is alleen een verschil in strepenpatroon! De Sol is ook langer.

Kan ik goed afdrogen met een hamamdoek of fouta?

Juist! Geen enkel probleem! Een hamamdoek is gemaakt van absorberend katoen (vergelijkbaar met hydrofiel katoen) en neemt daarom veel vocht op. Het is dus prima geschikt om mee af te drogen.

Welke doeken neem ik mee op vakantie of met een gezin?

Feitelijk zijn alle hamamdoeken, fouta's of kikoy's zeer geschikt als lichtgewicht strandaken of badlaken op vakantie. Ga je met een gezin, dan zijn de hamamdoeken "Melodi" of "Ibiza" erg fijn, eventueel gecombineerd met de extra lange hamamdoek Sol. Ieder gezinslid neemt dan een eigen kleur! Ze zijn ook goed betaalbaar. Voor de mannen zijn ook de lange fouta's (190 cm) erg geschikt. De hamamdoeken zijn over het algemeen iets soepeler, zachter en lichter dan de fouta's. 

Wat is een fouta?

Een fouta is in feite een hamamdoek uit Tunesie. Deze doeken zijn vaak wat langer (190 cm) dan de hamamdoeken. Een fouta is gemaakt van absorberend katoen en daarom erg geschikt als lichtgewicht badlaken, handdoek of strandlaken. Ook zijn ze prima te gebruiken als omslagdoek.

Wat is een kikoy?

Een kikoy is een universeel strandlaken, of omslagdoek afkomstig uit Kenia. Ze zijn tweezijdig. De ene kant van katoen, meestal met vrolijke kleuren en aan de andere kant dun badstof. Dat voelt lekker zacht aan en is ook goed om mee af te drogen. Je kunt ze net als de hamamdoeken overal voor gebruiken. Ze zijn wel iets kleiner (160 cm lang) en iets zwaarder dan de hamamdoeken.

Wat is het gewicht van de hamamdoeken?

Het gewicht van hamamdoeken is verschillend per doek. De standaard hamamdoeken(100 x 170) zijn 250 of 300 gram. De XL formaten (Zomer en Storm) varieren van 500 tot 560 gram. Het gewicht van de hamamdoeken of onze andere doeken staat vermeld in de productomschrijving

Wat zijn de wasvoorschriften?

Je kunt de doeken op 30 graden wassen. Het katoen kan enigszins krimpen. Let op dat je gekleurde doeken apart wast.  Het is aan te raden nieuwe hamamdoeken en fouta's voor gebruik te wassen, zodat het katoen beter vocht opneemt.  De hamamdoeken drogen heel snel aan de lijn en worden niet ¨hard¨ zoals normale handdoeken. Liever niet in de droger want dan zal de doek meer krimpen door de hoge termperaturen en ze drogen toch heel snel.  Alle hamamdoeken zijn handgeknoopt, daarom raden wij aan om de knoopjes voor de eerste keer wassen te checken (aan te trekken), zodat ze niet los gaan. Dat is alleen nodig voor de eerste keer wassen.

Moet ik de hamamdoek strijken?

Nee dat is niet nodig. Het strijken van de hamamdoek of fouta maakt het minder absorberend. Als je de hamamdoek keurig ophangt aan de drooglijn en daarna netjes opvouwt is dat voldoende.

 

Vragen over bestellen en service

Hoe plaats ik een bestelling?

Als je een bepaald artikel wilt bestellen, dan klik je op de knop ‘meer info’. In dat scherm heb je vervolgens de mogelijkheid om gegevens zoals afmetingen, kleur en aantal in te voeren. Daarna klik je op ‘bestellen’ en het artikel wordt in de winkelwagen geplaatst.
Als je tijdens het winkelen wilt weten wat er zich in de winkelwagen bevindt, of je wilt de inhoud wijzigen, klik dan op ‘winkelwagen’. Zodra de bestelling compleet is, klik je op ‘bestelling plaatsen’. Op de daartoe bestemde plaatsen geef je e-mailadres, naam, factuuradres, bezorgadres en nadere contactgegevens op. Op het moment dat je op de knop ‘bestelling plaatsen’ klikt, wordt de bestelling bij ons geplaatst. De artikelen uit de bestelling zijn dan direct voor jou gereserveerd en kunnen niet meer door andere klanten worden besteld. Je ontvangt direct een orderbevestiging per e-mail met alle bestelgegevens.

Kan ik de bestelde artikelen ook af komen halen?

Helaas is dit niet standaard mogelijk. 

Hoe kan ik betalen?

Na een bestelling ontvang je direct een bevestiging per e-mail met daarin de totale kosten, inclusief de verzendkosten. Betaling geschiedt  vooraf en verloopt op een veilige en vertrouwde wijze. Je kunt kiezen uit de volgende betaalmogelijkheden:

  • elektronische betaling door middel van iDEAL. Dit is de snelste manier! Op deze manier kan je veilig betalen als je beschikt over internetbankieren. Je hebt alleen de pas van de bank nodig en de beveiliging van de bank.
  • online betalen via PayPal. Indien je beschikt over een PayPal account, dan kun je eenvoudig online en veilig betalen met je creditcard.
  • achteraf betalen via Afterpay. Hierbij heb je de mogelijkheid om achteraf via een digitale acceptgiro af te rekenen. Deze betaalwijze geldt alleen voor Nederland. (momenteel nog niet beschikbaar!)
  • handmatig overboeken via Pay.nl. Beschikbaar voor Nederland en andere Europese landen. Je krijgt tijdens de bestelling de betaalgegevens te zien van de payment provider Pay.nl. Deze gegevens ontvang je ook na de bestelling in de email. Nadat je de betaling hebt overgemaakt aan Pay.nl (met de juiste gegevens), ontvangt ZusenZomer automatisch bericht. Daarna versturen wij de bestelling. Een handmatige overboeking leidt wel tot 1 dag vertraging van de levertijd, dat kan helaas niet anders.
  • voor bestellingen vanuit het buitenland is het ook mogelijk om te kiezen voor het handmatig overboeken van het bestelbedrag.
  • voor België bestaat de mogelijkheid van Mistercash.
  • voor Duitsland zijn ook de betaalmethodes Giropay en Sofortbanking beschikbaar.

Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelling kan in principe niet worden geannuleerd. ZusenZomer werkt samen met een logistieke partner, dat houdt in dat de orders direct door gaan. Alleen in het weekend zijn er wel mogelijkheden om de bestelling te annuleren. Indien de bestelling nog niet in behandeling is genomen, dan is het wellicht nog mogelijk de bestelling te annuleren. Neem daarom zo spoedig mogelijk contact op met ons, zodat wij aktie kunnen ondernemen.  De orderannulering zal per e-mail bevestigd worden. Indien de geannuleerde bestelling al is betaald, ontvang je het betaalde bedrag retour.

Wat zijn de verzendkosten?

ZusenZomer berekent voor het bezorgen van de bestelde artikelen in Nederland en Belgie een tegemoetkoming van € 4,50. Voor een bestelling van 1 hamamdoek (alleen de lichte doeken tot 480 gram) wordt bij uitzondering €2,95 per verzending berekend, want deze kunnen per briefpost worden verstuurd. De kosten staan duidelijk in het meerinfo/detail-scherm van de artikelen vermeld. Bij bestellingen boven de € 50,- berekenen wij geen verzendkosten.
Voor de tarieven voor de bezorging buiten Nederland en Belgie, kun je terecht op onze pagina bestelinformatie.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Vóór 20.30 uur bestellen = dezelfde dag verzenden binnen Nederland. Over het algemeen is het dan de volgende dag in huis. Dit geldt overigens niet voor bestellingen op zaterdag en zondag. Deze bestellingen worden op maandag verzonden. DHL (pakketpost) bezorgt ook pakketjes op maandag. Voor bestellingen buiten Nederland is de levertijd al snel 1-7 werkdagen na ontvangst van de betaling.

Kan ik de verzending van mijn bestelling ook volgen?

Ja. Je ontvangt een email van de bestelling zodra deze is verzonden. Onderaan in deze email staat een track&trace code van DHL. Deze is klikbaar, zodat je op de website van DHL kunt zien waar de bestelling zich bevindt. Let op: dit kan pas de volgende ochtend. Ook voor kleine pakketjes die verzonden zijn via brievenpost (ook DHL) is een track&trace beschikbaar. In principe worden deze pakketjes de volgende werkdag bezorgd in de brievenbus.

Kan ik het artikel op een ander adres laten bezorgen?

Ja. Tijdens het bestelproces kun je een ander afleveradres opgeven.

Kan ik mijn bestelling ook versturen als kado (kado-service)?

Nee, helaas kan dat nog niet. We zijn er wel mee bezig om dit te realiseren, maar vereist een speciaal proces in ons magazijn en webshop en is vooralsnog systeemtechnisch niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling retourneren en wat zijn de kosten?

Bij ZusenZomer kun je GRATIS retourneren.  Mocht een besteld artikel, om wat voor reden dan ook, niet geheel naar je zin zijn dan is het mogelijk om het te retourneren binnen veertien kalenderdagen na bezorging aan huis. Het enige wat je moet doen is het retourformulier invullen (bij de zending), de retouren verpakken en het pakketje inleveren bij een DHL Parcelshop. Er zit er altijd eentje in de buurt. Zie storelocator.

Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling betaalde.  Voor uitgebreide informatie verwijzen wij naar de retourprocedure.

Mijn kortings- of kadoboncode werkt niet of waar kan ik die invoeren?

Je kortingscode of de kadoboncode voer je in zodra je in de winkelwagen komt. De winkelwagen staat rechtsboven aan. Eenmaal in de winkelwagen vind je onderaan een invoerveld 'kortingscode'. Daarna klik je op 'kortingscode gebruiken' en dan zie je automatisch de korting verschijnen. Mocht de code niet werken, laat het ons even weten en wij zullen dan zo spoedig mogelijk aktie ondernemen. Je stuurt dan een e-mail aan info@ZusenZomer.nl met je naam, type code (kadobon of kortingscode) en de daadwerkelijk code die je hebt ontvangen.

Waar kan ik met een klacht, suggestie of opmerking terecht?

Heb je over onze diensten en/of artikelen een klacht, suggestie of opmerking neem dan alsjeblieft contact met ons op door een e-mail te sturen aan info@ZusenZomer.nl. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen.